27. maaliskuuta 2019

Ensimmäinen työpäivä

Oli viimeinkin se päivä, kun minulla on ensimmäinen työpäivä ja pojallani ensimmäinen hoitopäivä. Ensin aamulla mieheni kävi viemässä Iiron hoitoon ennen hänen töidensä alkua. Minä jäin vielä kotiin hetkeksi odottelemaan työpäiväni alkua. Kuljin työmatkat ja hoitomatkat pyörällä, koska minulla ei ole ajokorttia.

Lähdin pyöräilemään työpaikkaani kohti, matkaa minulla oli noin 3,5km. Matkalla mietin paljon että mitähän kaikkea sitä ihminen voi mokata ensimmäisenä työpäivänään, eli jännitys oli kova. Olen aina ollut sellainen joka on melkein puoli tuntia etuajassa. Tässäkin tilanteessa olin työpaikan pihalla ainakin puoli tuntia ennen töiden alkua siinä sitten mietin, että mitähän sitä odotellessa tekisi, kun ei vielä sisällekkään viitsinyt mennä. Päätin odotella vielä hetken pihalla.

Sisälle päästyäni minä sain kaikki työvaatteeni, housut, kengät, paidat, takin eli käytännössä melkein kaikki vaatteet oli työn puolesta. Meitä aloitti kaksi työntekijää samaan aikaan minä ja joku poika. Kun olimme saaneet työvaatteet vaihdettua, meille esiteltiin paikkoja. Kävimme tekemässä kierroksen myymälään, varastoon, toimistoon ja tietenkin taukotiloihin. Ensimmäinen työpäivä koostui aika pitkälle paikkoihin tutustumiseen.

Myymälä oli minulle aika tuttu, olinhan asiakkaana jo paljon asioinut kyseisessä kaupassa, mutta enhän minä ollut koskaan edes tajunnut että siinä kaupassa olisi asiakkaillekkin tarkoitetut vessat. Enkä varmasti tiennyt kovinkaan monen tuotteen paikkaa ennestään tietysti ne mitä itse ostaa, mutta siihenpä se jääkin. Eli tosiasiassa se myymälä oli minulle aika vieras.

Meitä koulutettiin todella hyvin työhön, kävimme alkuun koulutuksen tietokoneen kautta työajalla. Ensimmäiset viikot töissä meni aika paljon koulutusten parissa. Kyllä minä sen sanon että minua ei ole ikinä vielä koulutettu töihin niin hyvin mitä uudessa työpaikassani.

Kun minä pääsin ensimmäisen päivän jälkeen töistä, minun pääni oli ihan ylitäynnä kaikkea uutta tietoa ja kaikkea mitä pitäisi sisäistää mahdollisimman nopeasti. Paljon asioita oli mitä pitäisi muistaa ulkoa numeroita aivan kamalasti, koska kaikki punnittavat tuotteet punnittiin kassalla, eli kaikkiin oli eri numero ja ne olisi ollut hyvä muistaa ulkoa mahdollisimman pian. Osa tuotteista oli punnittavissa yhdellä numerolla ja osa oli sitten kolmenumeroisia. Eli todella paljon on opeteltavaa.

Töiden jälkeen pyöräilin hakemaan poikaani hoidosta, oli ihana kuulla että hän oli ollut reipas ja että kaikki oli mennyt hyvin. Hän oli syönyt hyvin , nukkunut päiväunet hyvin ja leikkinyt iloisena muiden kanssa. Hän oli todella iloinen, kun tulin hakemaan häntä kotiin. Hoitopaikasta tuli siis todella hyvä kuva, myös sen vuoksi että minun työpäiväni aikana sain viestin missä luki näin: Iiron ensimmäinen hoitopäivä on mennyt hyvin, hymyssä suin poika on tutkinut leluja, syönyt hyvin ja reippaasti nukahti päiväunillekkin. Ja tämä viesti oli sieltä päiväkodista. Tuntui ihanalta lukea viesti mistä sai tietää, että Iirolla on mennyt kaikki hyvin.
Molemmilla meillä siis oli ollut kiva päivä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kommentoit!