13. maaliskuuta 2019

Hyvin erilaiset taustat

Minulla ja miehelläni on hyvin erilaiset taustat. On hauska ajatella miten kaksi aivan erilaisen taustan omaavaa henkilöä, voi klikata niin hyvin yhteen. En ole koskaan erityisemmin miettinyt, kuinka paljon meidän elämämme on eronnut toisistaan.

Heidän kotonaan on maatila, meillä ei lähelläkään.😅 Minulla on pieni perhe, omat vanhemmat ja pikkuveli. Hänen perheeseensä puolestaan kuuluu vanhemmat, kuusi siskoa ja viisi veljeä. Jos ajatellaan ainoastaan perheidemme kokoa. Siitä voi jo kuvitella , kuinka erilaiset kotikasvatuksemme on ollut. Hänen perheensä on uskovainen ja minun ei.

Ensimmäisiä kertoja, kun olin heillä käymässä en tiennyt heidän uskosta mitään. Asian tajuttuani, se ei ollut minulle mikään ongelma, eikä edes mikään kovin iso juttu. Mieheni ei aluksi maininnut minulle mitään hänen perheensä uskosta ja suhteemme eteni muutenkin niin kovaa vauhtia, että ensimmäisen kuukauden aikana emme puhuneet yhdessä asiasta lainkaan, mikä ehkä vaivasi hiukan suhdettamme. Kun saimme asiasta keskusteltua, se helpotti huomattavasti meitä molempia.

Olin itse tottunut, meikkaamaan, värjäämään hiuksia, katsomaan televisiota ja etenkin kuuntelemaan kaikenlaista musiikkia, sekä laulamaan että tanssimaan. Hänen kotonaan taas nämä asiat oli sellaisia mitä ei tehty.

Luulen, että meidän taustojen erilaisuus ei ole meille ongelma.
Suurin syy varmasti on se, että minun on ollut aina todella helppo mennä heille kylään, vaikka alkuun se oli minulle hiukan outoa. Viihdyn heillä, minut on otettu alusta asti todella hyvin vastaan ja tunnen kuuluvani heidän porukkaan, toivon myös, että mieheni kokee kuuluvansa minun perheeni kanssa samaan porukkaan. Kun menen heille en koe olevani mitenkään erilainen tai eroavani porukasta.

Voin kuitenkin olla melko varma, että molempien suvussa on mietitty, että miten meidän suhteemme onnistuu, juurikin näiden taustojen vuoksi. Helpotuksekseni voin vain todeta, että meillä molemmilla on ihana suku, joka ei tuomitse meitä tai meidän tapojamme toimia.

Olen monesti miettinyt, että erillaiset taustat voi helposti kääntää haasteista, rikkaudeksi. Lapsemme saavat kasvaa ja nähdä kummankin puolen elämästä. Toivon myös, että tulevaisuudessa se tekee lapsistamme suvaitsevaisempia ihmisiä, erilaisia asioita kohtaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kommentoit!